miercuri, 8 aprilie 2009

La Galveston


NU UITATI SA DATI CLICK PE IMAGINE PENTRU A O VEDEA FULL SIZE!

De mult timp imi planuisem o calatorie pana in Galveston, oras care nu-l mai vizitasem de vreo 4-5 ani. e drept ca fusesem acolo in urma cu o luna, dar aceea fusese calatorie de business, nu de placere. Asa ca duminica l-am convins pe fratele meu mai mic sa-mi tina companie, si am pus-o la drum... distanta mare, dom'le: 32 de mile! Cam intr-o jumatate de ora am fost in oras, cu intentia de a ajunge la piramide.



Dar pana acolo am facut un stop pe plaja, unde apa oceanului se chinuia sa ridice cateva valuri ce se "expirau" usor odata ajunse la mal.



Cativa indivizi se incumetasera sa intre in apa, ba chiar si doi surferi, desi nu stiu cat de mult ii ajutau acele valuri ce nu atingeau un metru la formare.


Altii pescuiau, sau doar se amageau ca pescuiesc. Am fost odata aici in Galveston la pescuit cu un amic (eh, el de fapt era pescarul, eu doar contribuiam la golirea sticlelor de bere) si imi aduc aminte ca mai tot ce prindea arunca inapoi in ocean fiindca nu erau buni, parca otravitori sau cam asa ceva.







Doi caini se alergau prin apa, altii ii latrau de la mal fiindca nu indrazneau sa intre in ocean, cateva perechi de tineri se plimbau pe plaja, lasand valurile ce se loveau usor de tarm sa le atinga picioarele.





Cand ne-am saturat de briza oceanului, ne-am indreptat (cu masina, desigur) spre piramide, insa acel aer de mare ii deschisese fratelui meu apetitul de un pranzulet, asa ca ne-am oprit la McAlister's, unde el si-a comandat ceva de mancare, iar eu o cafea. Nu stiu cum a fost mancarea lui, dar stiu ca acea zeama slab colorata si ridicata de lucratorii din restaurant la rang de cafea, a fost cea mai proasta cafea care am putut s-o gust vreodata. Da, gustat, ca era imposibil de baut. Am bagat creamer si zahar cat cuprinde, si degeaba. Am lasat cafeaua pe masa si m-am dus sa fotografiez fauna din zona, asta pana fratele meu si-a consumat ce comandase. Cred ca i-a placut, nu cred ca risca el o intoxicatie alimentara.









In fine am ajuns la piramidele mult visate. De la distanta par interesante, de aproape nu prea m-au impresionat. In fond sunt niste sere in forma de piramida. Pe ce ne aproapiam de Moody Gardens, locul unde se gasesc si cele trei piramide, drumul devine tot mai aglomerat, ba inchis in unele locuri, dar cu chiu, cu vai, ajungem la parcare, loc unde ne-am invartit vreo 10 minute pana am gasit un loc sa parcam. La un moment dat ne-a taiat calea un Peugeot, lucru care m-a mirat, fiindca asemenea masini nu se importa in state. Dar cand m-am uitat la numar, proprietarul era
din Mexic.


Cativa alergatori ne-au taiat cale, toti echipati sportiv, ceea ce mi-a dat de gandit ca e vreo competitie si de aceea e si inghesuiala in parcare. Dupa vreo zece metri de la parcare un afis mi-a confirmat gandul: era un concurs de triatlon, pe deasupra cred ca era international, fiindca mai multe drapele fluturau in vantul ce se intetise intre timp.


Ne-am invartit pe langa piramide, avand grija sa captez imagini cu tot ce se petrecea in jur, apoi am ajuns la Colonel




Desi n-aveam nici cea mai mica intentie sa ma sui pe vas, uite-ma ajuns pe el, facand o calatorie de 45 de minute prin stramtoarea ce separa insula Galveston de continentul nord-american.





Pe tot parcursul calatoriei pescarusii ne-au tinut companie, unii pasageri oferindu-le cipsuri, desigur din amuzament. Dom'le, pasari mai flamande ca pescarusii nu cred ca exista!


S-a terminat cursa noastra cu vaporul, dar cursa triatlonistilor inca nu! Fara sa-mi dau seama, m-am oprit in mijlocul pistei ca sa fac niste fotografii, cand una tipa la mine sa ies de pe pista, dar eu eram prea atent la ce fac ca sa-i acord si ei atentie. abia cand fratele meu mi-a zis ca aia tipa la mine, mi-am dat seama unde ma oprisem. Dar nu s-a intamplat nimic, n-am incurcat pe nimeni, n-am incurcat-o nici eu, sportivii erau deja epuizati, unii nici macar nu mai alergau, ci mergeau la pas, doar ca sa termine onorabil cursa.



Cine o fi castigat, habar n-am. Eu am castigat sigur... 500 de imagini!

4 comentarii: